Social media Policy

Hieronder vindt u een aantal richtlijnen die van toepassing zijn voor Sportnewz.

  1. Bij het plaatsen van een social media bericht dat betrekking heeft op Sportnewz, maak altijd gebruik van de hashtag #sportnewz. Hierdoor weet iedereen dat je te maken hebt met SportNewz. Hoe meer de hashtag gebruikt wordt hoe beter SportNewz vindbaar zal worden en SportNewz herkenbaarder terug zal komen bij het publiek.
  2. Bij het posten van zelfgemaakte foto’s op social media is de toestemming van betrokkene die in de foto weergegeven zijn cruciaal. Zonder toestemming niet posten! Anders kan SportNewz en
    de persoon die het gepost heeft hier problemen mee krijgen.
  3. Foto’s van het internet moeten auteursrechtenvrij zijn bij het posten op social media. Mocht dat niet het geval zijn mag die niet gepost worden in verband met hoge boetes die uitgedeeld kunnen worden.
  4. Bij de interactie met mensen via social media moet altijd zo beleefd mogelijk gehandeld worden. Het onbeleefd handelen via social media kan een slecht imago creëren en is daarom ook verboden!
  5. Bij het contact met klanten of geïnteresseerden via social media, blijf jezelf! Vertel geen verhalen waar je geen verstand van hebt en wees eerlijk. Hierbij moet je natuurlijk wel altijd beleefd en aardig overkomen op de klant.
  6. De uiterlijke reactietijd op binnenkomende berichten en vragen via social media bedraagt 1 werkdag. De reactie moet zo snel mogelijk plaatsvinden maar de uiterlijke reactietijd is dus 1 werkdag. Hierdoor kom je erg klantvriendelijk over en verlies je minder snel de eventuele klant.
  7. Bij het overtreden van één van de bovenstaande regels, meld je meteen en probeer het zo snel mogelijk op te lossen. Fouten maken doet iedereen wel eens, maar probeer het zo snel mogelijk op te lossen.